Ez az analógia szinte egy az egyben alkalmazható a biztosítási piacra. Miért kössek biztosítást, nincs is semmi baj.  De mi történik, ha már baj van? Készüljünk fel a következőre? Mikor kezdjünk el gondoskodni magunkról, másokról? Mikor kössünk biztosítást?

Szinte soha nem fordul elő, hogy egy nap úgy kelünk fel: ma mindenképpen biztosítást kell kötnünk, ha törik, ha szakad. Leginkább azért, mert alapvetően nem jut eszünkbe egészen addig, amíg vagy nem történik valami, vagy nem fenyeget valami nagyobb probléma.

Ha már megtörtént a baj, tanulhatunk belőle és gondoskodhatunk arról, hogy a jövőben bekövetkező  hasonló szituációban egy biztosítás védelme alatt álljunk. Ekkor történik meg az a ritka eset, hogy úgy ébredünk: ma biztosítást kötünk.

Kössünk biztosítást

Az okos a más kárán

Van, hogy úgy jönnek hozzánk ügyfelek, hogy a szomszéddal, baráttal, ismerőssel történt események hatására érzik úgy: fel kell készülniük egy esetleges balesetre, kórházi kezelésre, műtétre stb. Ha nincs még fennálló egészségügyi probléma, a biztosítás megkötése ilyenkor viszonylag gyors folyamat, de alapos igényfelméréssel indul.

Sokba kerülhet ha nem beszélünk

Rengeteg biztosítótársaság, számtalan biztosítási terméke, ezerféle kiegészítőkkel – gyakorlatilag így foglalható össze a kínálat. Akkor legyünk nagyon óvatosak a biztosítók szakembereivel, ha nem kérdeznek, csak ajánlanak. Akkor ők akarnak eladni valamit, nem pedig a mi igényeinkhez akarnak alakítani egy terméket. Egy biztosítás megkötése mindig rengeteg feltett kérdéssel kezdődik, hiszen a tanácsadónak fel kell mérnie, pontosan milyen kockázatokra érdemes odafigyelni, mi minden kerüljön a rugalmasan alakítható biztosítási termékbe. A jó szakember élethelyzethez alakítja a kínálatát, személyre szabja a lehetőségeket.

Kérdések, válaszok: nézzünk bele a pénztárcába is

A szakember kérdéseire válaszolva lassan kirajzolódik a biztosítási profilunk: hogyan élünk, milyen kockázatokat vállalunk, milyen élethelyzeteink vannak, milyen egészségügyi kockázatokat viselünk és nem utolsósorban, mennyit tudunk a biztosításra szánni. A jövedelmi és családi helyzetünk nem csak azért fontos, mert a biztosítási díjat ki kell fizetni valamiből, hanem azért, mert egy jó tanácsadó innen kezd kalkulálni. Mennyi az az összeg, amiből a jövedelem kiesést pótolni lehet. Egyszemélyes vagy sokgyermekes ügyfélnél teljesen más lehet a matek.

Gondoskodni az egész családról

Gondoskodni kell a családról is

Általában akkor merül fel először a gondoskodás témája valakiben, amikor már nem csak magáért felelős. Egy házasság, tartós párkapcsolat esetleg gyermek, gyermekek születése növeli a felelősséget, amelyet másokért vállalunk. Mi lesz velük, ha velünk történik valami? Ez nem puszta öncélú riogatás, nem feleslegesen keltett szorongás: ez a másokért való felelősség olykor nyomasztó érzése, amelyet egy jól megválasztott biztosítás segít elviselni. Sőt, ha jól mértük fel a lehetőségeinket és igényeinket, akkor ezzel a nem is kell foglalkoznunk a mindennapokban, hiszen a családunk, megélhetésünk biztos védelem alatt áll.

Avatar
A szerzőről bővebben a nevére kattintva olvashatsz, tőle tanácsot és visszahívást is kérhetsz!

Beatrix Frikk